Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Przedszkola Nr 14 w Koszalinie

Przedszkole nr 14 w Koszalinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://pm14.koszalin.ibip.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Powody niezgodności z ustawą:

  • Część plików opublikowanych na stronie to skany dokumentów opublikowane w formacie pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR), w związku z czym mogą występować trudności z ich odczytaniem poprzez czytniki ekranu.
  • Serwis zawiera DOC, XLS z niepoprawną logiczną strukturą dokumentu, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokłada starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Filmy i multimedia, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy. Przygotowanie ich pełnej dostępności wiązałoby się z nadmiernym obciążeniem dla podmiotu publicznego.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Irena Żurawska.
  • E-mail: przedszkole14@przedszkole14.com
  • Telefon: 943432683

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Gmina Miasto Koszalin
  • Adres: ul. Rynek Staromiejski 6-7 75-007 Koszalin
  • E-mail: um.koszalin@um.koszalin.pl
  • Telefon: 943488600

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Do budynku prowadzi jedno wejście, które jest wąskie i niedostosowane do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich.
  • Do wejścia głównego prowadzą schody.
  • Przy budynku znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek.
  • Po lewej stronie znajduje się kancelaria dyrektora, w której można złożyć dokumenty.
  • Brakuje pokoju dla interesanta, w którym osoba o szczególnych potrzebach mogłaby załatwić swoje sprawy.
  • Brakuje obniżonych lad.
  • Toaleta znajduje się na parterze budynku i nie jest dostosowana do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
  • Brak jest również wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.

Ułatwienia

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta ( powyżej 5 dni roboczych przed skorzystaniem ze świadczenia). Potrzebę usług tłumacza języka migowego należy zgłosić (e-mailem, listownie) tel. 94 343 26 83 , e-mail: przedszkole14@przedszkole14.com

Wytworzył:
Udostępnił:
ZETO K.Musielak
(2025-03-13 08:06:29)
Ostatnio zmodyfikował:
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki